Chcę umówić konsultację

biuro@socialmediafly.pl

+48 508 509 582

Spotkajmy się na bezpłatnej konsultacji online - w formie video

Anna Pawluk

Creative Manager

Autor artykułu:

Zobacz również:

05 listopada 2020

Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. Jak zadbać o identyfikację wizualną?

To budujący przewagę wyznacznik marki na rynku. Podstawa budowania wiarygodnego biznesu i komunikacji produktowej. Przez identyfikację wizualną marki możemy rozumieć wszystkie cechy, które tworzą wizerunek Twojej firmy w oczach klientów, budują jej tożsamość i opisują wartości, jakie ona wyznaje. Elementy graficzne takie jak logotyp, kolorystyka, układ tekstu czy typografia (rodzaj czcionki i jej kroje) użyte w materiałach reklamowych odpowiadają za rozpoznawalność firmy na rynku, zaistnienie w świadomości klientów i zdobycie ich zaufania, a przede wszystkim wyróżnienia marki na tle konkurencyjnych firm, podkreślenia jej wiarygodności.

 

 

Jak o taką identyfikację wizualną zadbać?

 

Charakterystyczna identyfikacja wizualna pozwala na budowanie pozytywnych skojarzeń przypisanych do naszej działalności szczególnie na etapie pierwszego kontaktu z klientem. Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz, dlatego tak ważne jest, aby zadbać o to, by elementy naszej identyfikacji wywołały u odbiorców pożądane odczucia i wzbudziły zaufanie.

 

Przy opracowywaniu identyfikacji wizualnej marki należy pamiętać, że musi ona posiadać odpowiednie cechy. Powinna ona być:

 

- dopasowana do charakterystyki firmy,

- opisująca jej wartości, styl i ton komunikacji,

- niepowtarzalna, zapamiętywalna, kojarzona wyłącznie z naszą marką,

- wywołująca pozytywne skojarzenia u odbiorcy,

- zgodna z polityką firmy.

 

Trzeba pamiętać, że identyfikacja wizualna powinna być traktowana szerzej niż sam zbiór elementów graficznych. System identyfikacji marki powinien składać się z elementów wizualnych i poza wizualnych. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ im szerzej potraktujemy cały system identyfikacji, tym jego oddziaływanie będzie większe.

 

 

Co zatem możemy jeszcze włączyć do składowych systemu?

 

Oprócz wymienionych już wcześniej elementów, które są dla nas najważniejsze w kontekście social media, mogą być to również: szata materiałów drukowanych, marketingowych i promocyjnych, wygląd produktów czy opakowań, wygląd strony internetowej, ale również dress code pracowników, design biura/ siedziby firmy i samego jej otoczenia, stoisk reklamowych, oznakowania pokazów itp. Warto wiedzieć, że oficjalny zapis w/w elementów opisuje księga identyfikacji wizualnej danej marki, która informuje nas o wszystkich założeniach identyfikacji wizualnej. Tworzona jest ona zwyczajowo przez grafika, który przygotowywał również logotyp i stanowi wyznacznik w sytuacjach, gdy musimy na przykład stworzyć materiały reklamowe, ale nie wiemy, jakiej palety barw użyć, aby były spójne z logotypem. Na to pytanie (i wiele innych!) odpowiada m.in. księga znaku.

 

Materiały graficzne tworzą elementy komunikacji marki, przekazujemy dzięki nim komunikaty, które mają za zadanie budzić określone odczucia i skojarzenia. Dlatego właśnie dobrze przygotowana identyfikacja jest gwarancją integralności komunikacji marki.

 

Konsekwencja oraz umiejętne zastosowanie identyfikacji będą miały ogromny wpływ na pozycję firmy na rynku i umocnią jej stanowisko wobec konkurencji, a także pozwolą zwiększyć zaufanie odbiorców. Dlatego tak istotne jest to, aby stała się ona częścią każdej kreacji graficznej czy kampanii reklamowej. Musimy pamiętać jak wielkie znaczenie w odbiorze firmy mają szczegóły. Szczególnie na poziomie podświadomości, czyli tego, jak jesteśmy zapamiętywani. Dobrze opracowana identyfikacja wizualna pozwala zwiększać popularność firmy, a co za tym idzie szybciej maksymalizować zyski.

 

 

Podsumowując:

 

- Dbając o identyfikację wizualną swojej firmy będziesz wyróżniał swoją markę na rynku, przyciągając uwagę potencjalnych klientów i będąc jednocześnie łatwo rozpoznawalny/zapamiętywalny.

- Identyfikacja powinna podkreślać najważniejsze cechy, które wyróżniają markę na tle pozostałych.

- Konsekwencja i odpowiednie zastosowanie elementów wizualnych pozwoli zbudować zaufanie odbiorców, podkreśli wiarygodność marki oraz wywoła pozytywne emocje i odczucia odbiorców.

Numer telefonu:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Usługodawcę, w celu jednorazowego kontaktu na wskazany przeze mnie numer telefonu.

Wyślij kontakt
Wyślij kontakt
Numer telefonu został wysłany — dziękujemy.

Wypełnij wymagane pola

Umów się z nami na

bezpłatną konsultację video

 

Po pozostawieniu kontaktu odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24h (w dni robocze), aby umówić termin spotkania online, podczas którego będziesz mógł/mogła zadań dowolne pytania związane ze współpracą.

Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie, ul. Andersena 1D/15, 83-110 Tczew, NIP: 5932539906, REGON: 363389732.

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.

Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)

 

 

Realizacja: Plutowski.pl

Otwórz Messengera

Napisz teraz

Zadzwoń teraz

Czat messenger

biuro@socialmediafly.pl

+48 508 509 582